Lär känna mig med 100 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år.. *åldersnoja*
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Fadderiet. 
3. Hur lång är du? 165
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Minns ej då jag sällan ser på film
5. Vem ringde du senast? Min mamma
6. Vem ringde dig senast? Min älskling
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Ok". Haha inte så jätteintressant.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda (aldrig varit gifta)
10. När såg du senast din mamma? I söndags
11. Vilken ögonfärg har du? Brun med grönt i. Det gröna börjar framhävas ju äldre jag blir. 
12. När vaknade du i dag? 09.50
13. Vilken är din favorit julsång? Har massor, men bland annat Please come home for christmas
14. Vilken är din favoritplats? Ystad och Göteborg
15. Vilken plats föredrar du minst? På bajamajor.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Bo i Jönköping eller i närheten med Tobias, ha barn och jobba som förskollärare.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Springmask
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En video av Jockiboi
19. Hur stor är din säng? 160
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Bärbara använder jag bara när jag reser.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på om det är varmt eller kallt i rummet.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2. Jag och Tobias har en varsin.
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? Söderköping och Norrköping
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor 
26. Är du social? Beror på. Är blyg för främmande människor, men människor jag känner pratar jag som en tok
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin, päronsplitt, sandwhich, bananasplittglass och glassbåtar
28. Vilken är din favoritefterrätt? Jordubbar med grädde
29. Tycker du om kinamat? Ja, otroligt gott.
30. Tycker du om kaffe? Avskyr det
31. Vad dricker du till frukost? Är dålig på frukost, men blir mjölk med oboy eller vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? Högersidan oftast
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, men ibland är jag för stressad för det
35. Är du en beroendemänniska? Nja sådär faktiskt. Har saker jag är beroende av, men jag blir inte lätt beroende
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Ja!
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja, engelska. 
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja för revbenen, kunde inte andas.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng. Jobbigt att inte kunna se botten i hav.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Blir mest kläder, men vill spendera mer på resor men har ej råd. Och jag har svårt att spara pengar, om jag inte måste spara till hushållet.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Vänner, Huset Fullt, The big bang theory, Sister Sister och Svensson Svensson (jag är en tv serie fantast, men jag har svårt för att fastna för tv serier)
44. Kan du rulla med tungan? Ja
45. Vem är den roligaste människan du känner? Tobias faktiskt. Han är en jäkel på att retas!
46. Sover du med gosedjur? Nej
47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej tyvärr.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En filt
50. Flirtar du mycket? Nej aldrig.
51. Kan du byta olja på bilen? Aldrig gjort
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej har ej körkort eller bil.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser ej.
54. Läser du dagstidningen? Nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Lite med kroppen kan hända, men annars gillar jag att sjunga
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar aldrig på radio
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Datum för nolle-p
59. När var du i kyrkan senast? När Tobias kusin döptes
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hade nog ingen
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? I en vecka
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Tobias förmodar jag eftersom han är den enda som gör det.
63. Vad lyssnar du på just nu? Dido - thank you
64. Har du varit med i tidningen? Ja en gång för ett projektarbete i gymnasiet
65. Vad är det konstigaste du ätit? Äter aldrig sånt jag tycker är konstigt, haha för feg för det.
66. Vem såg dig naken senast? Tobias
67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa och grå
68. Hur imponerar man på dig? Ha bra humor och komma med bra skämt, och vara sig själv.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Min mamma
70. Har du någon piercing? Nej
71. Din största vinst? 500 kr
72. Civilstånd? Upptagen
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Hotmail, min blogg, facebook och vissa bloggar, och hemsidan vi har på universitetet.
75. Ångrar du någonting du gjort? Ja
76. Hur gammal är din pappa? Snart 62.
77. Vilket är ditt drömjobb? Skådespelerska
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Åka till USA
79. Vad har du haft för husdjur? Inga men vill ha hund
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Åkt till akuten för blindtarmen, varit kär i en tjej och att jag gillar att vara på sjukhus
81. Svär du ofta? Mitt emellan skulle jag nog säga.
82. Sverige när det är som bäst? Maj, Juni och Juli.
83. Kan du åka slalom? Nej
84. Vad har du ätit i dag? Fil och knäcken, blir eventuellt pizza ikväll
85. Vad har du för utbildning? Undersköterska och nu pågående utbildning förskollärare.
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mina ben, mage och rumpa
88. Vilken är din bästa egenskap? Är väldigt snäll och sätter folk jag bryr mig om före mig själv
89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag är väldigt lat och snällheten är min sämsta också för folk utnyttjar det
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Inga
91. Saknar du någon? Tobias familj och mina syskonbarn
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja
93. Vad gör dig ledsen? När saker inte går som jag vill
94. Vad gör dig glad? När jag får som jag vill. Nej jag är inte bortskämd. Utan jag menar som att lägenheten är städat eller att jag inte behöver plugga
95. Har du varit gift eller förlovad? Är förlovad nu
96. Vad ska du göra i helgen? Kanske umgås med min mamma, marknaden och saker med fadderiet.
97. Vad är det knasigaste du gjort? Haha minns inte
98. Vad har du för laster? Att folk misstår mig
99. Vem är din förebild? Tia och Tamera Mowry
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Se på Vänner eller någonting annat.