Nu kör jag på att gå ner i vikt (UPPDATE!)

Jag körde för ett tag sen i början av sommaren men då var jag inte lika taggad och sugen på att gå ner i vikt, men jag gick ner lite. Jag skrev ju ett inlägg om frihet och sötsaker, att kunna få äta vad jag vill. Så tycker jag nu också och känner att jag vill äta vad jag vill, men nu känner jag att jag verkligen vill sluta med sötsaker och gå ner i vikt. Men nu tänker jag sluta med sötsaker på obestämd tid, tills jag är klar med viktnedgången.
 
Jag vill inte framstå som någon ytlig person som tycker utseendet är allt, för det tycker jag inte. Jag bryr mig inte om samhällets ideal och normer, och jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig, utan jag vill gå ner i vikt för jag bryr mig vad jag tycker om mig själv. Människor som jag har i min närhet som älskar mig, älskar mig som jag är, hur jag är som person och inte för hur jag ser ut. Och det är äkta kärlek!
Utan jag gör detta för min egen självkänsla, men även för min hälsas skull, men också i val av kläder när jag shoppar då det är extremt svårt och jobbigt.
 
Nu tänker jag verkligen kämpa för att gå ner och jag har 13-18 kg att gå ner, beroende på hur mycket jag vill väga för det har jag inte bestämt mig än. Jag vill inte heller bli för smal för det är inte heller hälsosamt. Något jag tycker är väldigt konstigt är hur folk går ner i vikt för att bli hälsosamma, men så blir de för smala. Det är ju inte heller hälsosamt.
 
Men nu tänker jag verkligen kämpa för att gå ner i vikt och idag tänkte jag gå till utomhusbadet som tar 20-30 min att gå dit, samma tid tillbaka hem och sen simma en hel del längder. 
 
Uppdatering: Jag skjuter fram på viktnedgången tills 17 Augusti. Anledningen är att jag inte mår så bra just nu och det har att göra gällande en familjemedlem och min födelsedag, och jag kommer prata om det i ett annat inlägg. Det är jobbigt när man är ledig och inte har så mycket att göra som inte kan distrahera en, och samtidigt vara deprimerad, och så inte äta vad man vill. För några dagar sen ville jag verkligen börja med viktnedgången just idag, men nu har det hänt en sak som är väldigt jobbigt och svårt för mig. Anledningen att jag börjar 17 Augusti är för att skolan börjar då och jag tillsammans med mitt fadderi börjar då med nolle p tillsammans med de nya studenterna, vilket innebär att vi kommer ha fullt upp i två veckor och då kommer jag inte tänka på det lika mycket och då blir det lättare eftersom jag då har något att göra som kommer distrahera mig. Men iallafall 17 Augusti tänker jag börja med viktnedgången och då ska jag inte ge upp!
Publicerat i Livsstil
#1 / / Tuula:

Du kommer klara din viktnedgång galant! Du har det där rätta drivet, så det fixar du.. Fokusera nu på din far istället och på det där jobbiga, vikten kan vänta ett tag till.. kram!

Svar: Tack! Kändes lite pinsamt att ge upp men samtidigt så är det jobbigt just nu. Men samtidigt har jag inte gett upp, eftersom jag ska fixa det snart. Tack för du inte dömer! Kram
Emma