Måste börja röra på mig

En bild på min systerdotter för några veckor sedan
 
Nu står vågen stilla och det är segt, så nu känns det som jag inte har något annat val än att börja träna/röra på mig eftersom jag inte kan ändra kosten mer. Men eftersom jag avskyr att gymma, så har jag tänkt börja ta en timmes promenad varje dag från och med nu på måndag med vila på helgerna. På tisdag också börjar jag med plankan också och det längtar jag efter då jag vet att det ger resultat och eftersom man inte lägger mycket tid på det.
 
Vad har hänt de senaste dagarna sen jag inte bloggade? Ja, det vanliga. Ta hand om de nya studenterna och se till att de har roligt och mår bra. Haft massa aktiviteter och det har varit fester som jag dock ej varit med på. Men i morgon är det fest jag måste vara med på och på lördag efter Finsittningen. Idag är det ingenting och jag är hemma ifrån skolan pga magvärk och huvudvärk, så idag blir det att bara vara hemma och ta det lugnt, vilket är välbehövligt just nu.
 
Tänkte bara färga håret sen då mitt hår är typ hälften rött och hälften orange. Högt upp på håret är håret rött och längre ner är det orange aktigt med brunt typ. Köpte blekningsmedel igår och röd hårfärg så jag blir rödhårig igen och är fin tills på lördag. Måste skaffa mig en färgbomb nåndag också bara. På lördag är det sista dagen av nolle-p och det avslutas med en Finsittning som jag och mitt fadderi har anordnat och jag längtar efter det. Äntligen få ha fina kläder på mig efter att ha haft dessa outfits vi har inom fadderiet i snart två veckor som jag nu har tröttnat på. Jag har också fått äran att vara fotograf under Finsittningen. Vi kommer ha som en fotostudio och de andra i fadderiet tycker jag är bra på att fota och de ville att jag skulle göra det. Vi har också gjort spex vi ska visa upp på lördag.
 
Fredagen förra veckan var det Fulsittningen som festeriet hade anordnat, men jag gick ej på det utan jag var bara med när jag tillsammans med de andra inom mitt fadderi skulle spexa på scenen. På scenen dansade vi och sen sjöng. Jag var väldigt nervös precis innan, men det gick väldigt bra. Väl uppe på scenen när vi dansade så märkte jag hur roligt det var och jag var inte lika längre nervös, och jag blev till och med besviken när dansen tog slut.
#1 / / Cessi:

Hej!Hamnade på din blogg då jag blev nyfiken efter att sett "Plank-inlägget " på FB.Roligt att få inspiration till träning .Tack!Kommer att titta in fler ggr här.

Svar: Tack vad kul!
Emma

#2 / / Anonym:

Står man still i en viktnedgång har kroppen vant sig vid den nya förändringen och börjar leva utifrån det nya levnadssättet.

Ska du fortsätta gå ner måste du röra mer på dig än vad du dagligen gör, glöm inte att variera dig så kroppen inte vänjer sig.

#3 / / Anonym:

Står man still i en viktnedgång har kroppen vant sig vid den nya förändringen och börjar leva utifrån det nya levnadssättet.

Ska du fortsätta gå ner måste du röra mer på dig än vad du dagligen gör, glöm inte att variera dig så kroppen inte vänjer sig.

Svar: Jag vet. Det var det jag har nämnt nyligen i ett inlägg
Emma