Jag har ett problem med sötsaker, men jag måste itu med det nu

När det gäller sötsaker har jag ett stort problem. Bokstavligt talat. När jag är uttråkad måste jag ha något gott att äta, när jag ser på en spännande film måste jag äta något gott, när jag ska plugga måste jag äta något gott. Jag har alltid en anledning, vilket gör det svårare att ta itu med det. Men jag har gått upp ca 8-10 kg (vet inte exakt). Jag har bokstavligt talat ätit sötsaker varje dag i ett år. Förutom för några veckor sen när jag och min sambo bestämde för att sluta. Det höll i tre dagar. Men nu börjar jag om. Jag är inte nöjd med min kropp. Jag äter mer sötsaker än vad jag äter mat. Men det är så svårt att ta tag i det. Livet känns så tråkigt utan. Har jag haft en tuff dag, så är det godiset eller något annat gott som ligger hemma och väntar på mig som gör mig glad och som får mig att längta hem. Men det är ingen idé att någon ger mig tips även fast det är i all välmening eller att skriva "det är värst första veckan" eller ge mig massa orsaker till att strunta i socker, för jag vet redan allt det där, då jag kan väldigt mycket när det gäller hälsa och mat, och jag har gått igenom det här förut. Och är man så pass beroende som jag är, så spelar det ingen roll vad man säger. Beroendet försvinner inte för det tyvärr. 
 
Just nu sitter jag och äter frukt, grönsaker med dip och popcorn (popcorn blir nyttigare om man gör egna på spisen med olja) då sockersuget kom.
 
Jag var först osäker på att skriva något om detta ifall jag inte håller i det igen då jag har försökt förut och jag skäms bokstavligt talat över mitt sockerberoende eller att skriva att jag ska försöka sluta, men så failar jag. Men samtidigt kanske det ger mig motivation. 
 
Jag vet inte hur länge jag ska hålla detta, det får tiden avgöra. Just nu sätter jag inte ett datum. 
Förhoppningsvis försvinner sockerberoendet och att jag sen kan börja äta socker igen, men med lagom mått! Delvis inte varje dag och när jag väl äter så det inte vara både glass, chips och lösviktgodis samtidigt under en hel dag!
 
Jag börjar resan med 73,2 kg
 
 
Publicerat i Livsstil