Jag förtjänar inte skit ifrån någon

Jag ställde upp på en föredetta kompis som var ledsen fast jag inte hade tid.
Jag är med i ett fadderi för att hjälpa nya studenter
Jag erbjuder sovplats till de som behöver det
Jag ger bort mina sista pengar till någon som verkligen behöver det, även om jag behöver dom också, vilket kan leda till att jag t.ex. får hoppa över en måltid och gå jättehungrig. 
Jag ställer upp på att vara hundvakt och barnvakt, fast jag egentligen har skola och inte har tid.
Jag lyssnar på folks problem, ger tips och råd. (folk kommer faktiskt till mig när de har frågor gällande barn då jag är väldigt kunnig i det området och studerar till förskollärare), men också när någon mår dåligt. (lägger mig i när jag ser att någon mår dåligt, då jag lider av det).
Jag hade ett projektarbete i skolan där jag kom på ett hjälpmedel för de blinda (det blev inget med det pga pengar) och fick åka till Italien för att redovisa om projektet där. Tror man mig inte så har jag bevis då jag var med i tidningen för det och har det sparat.
 
Jag är en bra människa! Jag förtjänar inte att ta skit ifrån någon! Jag är väldigt snäll och har alltid varit. Minns hur lärarna på skolan när jag var barn alltid sa vad lugn och snäll jag var. Jag gör så mycket för folk. Men jag får bara skit tillbaka. Och jag är även snäll för jag förlåter alltid! Jag har tagit emot skit, inte sagt en knyst, bara förlåtit och ställt upp iallafall. När jag en dag sa ifrån till att ställa upp för jag mådde dåligt så fick jag skit. Äntligen lyckades jag göra det! Då fick jag höra att jag var osjyst. Jaha, så efter allt jag har gjort och när jag sen måste tänka på mig själv för en gångsskull så är jag elak? Men allt jag har gjort? Det är inte värt nånting helt plötsligt? Jag har börjat tänka på mig själv lite också genom att säga ifrån, börjat behandla människor som de behandlar mig men då är jag elak, undra vadå dessa människor är isåfall. Varför ska just jag vara en slagkudde som folk bara kan slå på, sen ska jag bara förlåta och ta emot, men de själva tål inte när man gör likadant tillbaka. Är jag elak så är det för någon var det emot mig ifrån första början. Jag är aldrig elak om inte någon har varit det emot mig. Varför skulle jag vara elak emot någon som inte har gjort något emot mig? Inte logiskt alls.
 
En del tycker det bara är att förlåta, att alla gör misstag. Ja, alla gör misstag. Det har jag också gjort, men det är en väldigt stor skillnad på avsikt och misstag. Avsikt är när man upprepande gång på gång sårar någon och inte lär sig av det och fortsätter. Misstag är när man har sårat någon men inte med flit, att man inser sitt misstag och inte fortsätter hålla på. Jag har gjort misstag som jag verkligen ångrat, men i och med att jag är en människa med ett starkt hjärta så lider jag något så fruktansvärt av det att jag verkligen ångrar mig, inte går jag och gör samma sak igen då. Det är inte bara att förlåta. Det finns faktiskt en gräns man måste dra då man måste skaffa lite självrespekt och inte ta emot vad som helst! Blir jag misshandlad ute på gatan, så försvarar jag mig själv, samma sak psykiskt också, detta med hur folk behandlar en. Nu har jag inte försvarat mig förut, men nu är det dax för det! Men då får jag skit för det också. Så hur ska jag behandla folk? Är jag snäll får jag skit, är jag elak emot någon för den personen började hacka på mig ifrån första början så fortsätter personen att vara elak. Varför ska jag vara snäll emot människor som är elaka emot mig? Ingen idé att resonera "man kan visa att man är en bättre person" för man ska inte ta emot vad som helst. Jag försvarar mig bara, likaså de som försvarar sig när de blir misshandlade. Ska man resonera "man kan visa att man är en bättre person" då också och bara ligga där och ta emot? Jag kan inte längre bara ta emot. För dubbelmoral är det värsta jag vet. Ni som tycker att jag bara ska förlåta, jag tror inte ni vet hur mycket jag har fått stå emot i hela mitt liv. All utfrysning, svek, självmordstankar, depression, mobbning mm. Man blir jäkligt känslig då!
 
Sen har jag börjat få ta emot skit här på bloggen också, bara för jag skrev om en j*vla pizza som att jag skulle äta det varje dag. Jag är väldigt ärlig i min blogg, även gällande vikten också, då innebär det även att jag skriver om brister i min viktnedgång, för att inspirera andra som går ner i vikt att det är okej att vara svag och göra fel ibland, och att man faktiskt får unna sig ibland, då alla nångång som går ner i vikt kan ha misslyckats med det en liten del av det nångång som t.ex. tagit nån glass fast man egentligen inte bör, och jag som har gått ner i vikt två gånger tidigare har hållt viktnedgången väldigt bra och har ALLTID lyckats stå emot sötsaker. Till och med när jag umgåtts med folk och de har ätit massor framför mig. Om inte det passar att jag är ärlig som person och även i bloggen, och ni vill läsa mer perfekta bloggar där personerna är så himla perfekta (men uppenbarligen en oäkta blogg) så behöver ni inte läsa denna. Det är FRIVILLIGT att läsa min blogg! Jag har inte gjort någon illa i överhuvudtaget, så varför hackar folk på mig? Speciellt om saker de inte har en enda syn på. Och när de inte heller förstår, eller inte har kunskap om det och ingenting vet, och heller ingen som helst fakta och sen kallar mig outbildad. Jag tycker att lägger man sig i om sånt man inte vet någonting om, ingen kunskap eller så, så förklarar det en hel del om hur outbildad man är! Okunnig= Outbildad.