När det bara vänder

Var fruktansvärt trött förut nu ikväll så jag sov två timmar. Innan dess åt jag ägg, när jag sen vaknade efter två timmar så fick jag världens illamående. Ibland får jag världens magsmärtor när jag ätit ägg (inte idag dock) att jag nästan börjar misstänka allergi för ägg, men samtidigt inte. För jag får inte ont varje gång. Det borde jag väl få isåfall? Och jag får endast ont i magen när jag äter ägg rent av och inte när jag har det i någonting. Annars vet jag inte vart den plötstliga illamåendet kom ifrån. Så kvällen består endast av vattenmelon, inte sugen på mat alls. Frukt är det enda som är gott när jag mår illa.
 
Annars idag har det varit lite förberedelser inför nolle-p i fadderiet, det kommer det vara varje dag, förutom lördag och då blir det kanske att umgås med min mamma. I morgon börjar Augustifesten här i stan som varje år. Jag är bra sugen på att gå. Blir marknad, tivoli, rix fm och artister som uppträder och massa mer. Är enormt sugen på att köpa massa goda saker som t.ex. remmar, men också spela och tävla om stiora toblerone, kex choklad och såna saker, men det går ju inte eftersom jag inte äter sötsaker just nu. Så då kommer det inte bli lika roligt. Men får helt enkelt kolla om det finns något annat att köpa. Kanske kläder eller så, eller några godar ostar eller något nyttigt.
#1 / / Linda:

Är det kokta ägg du äter? Och får du ont av tex stekta eller äggröra med? Kokta ägg utan något till kan vara väldigt svårsmälta och därmed ge magint.

Svar: Det brukar vara kokta, men löskokta också. Aldrig fått ont i magen innan av ägg.
Emma

#2 / / Linda:

Det är sådant som kan komma när som helst, kroppen ändras ju, så testa äta äggen på något annat vis, stek dem eller gör äggröra tex och se om det blir bättre :)

#3 / / Anonym:

Det kan vara gallan som reagerar på ägg