Tänk dig för innan du kallar någon för något elakt

Känner mig vacker i rött hår. Det är inte något jag gör ofta. Men i mitt "nya" hår så gör jag det. Och med grå ögonskugga till det är otroligt vackert. Jag har väldigt dåligt självförtroende och att jag har gått upp så pass mycket i vikt gör ju inte det hela bättre. Aldrig vägt såhär mycket som jag gör nu. När jag var yngre var jag väldigt smal. Värst på mig är mina lår och det har inte endast med allt dåligt jag har ätit att göra. I min släkt har vi väldigt tjocka lår och vi kan inte göra så mycket åt det. Först hade min morfar, min mamma, min storasyster och så jag.
 
Något som sårar mig är när någon kallar mig tjock/fet. Jag tycker man ska tänka sig för innan man säger såna saker till någon, för du som gör det, du har ingen aning vad jag har gått igenom eller andra människor som du kallar tjock/fet. Du kan lyckas rasa en människas självförtroende totalt. En människa som kanske haft jättedåligt självförtroende och fått arbeta med det i väldigt lång tid och tillslut lyckas bygga upp det. Men sen så tycker jag det är så synd att man ska vara elak mot någon som inte har gjort något själv. Att man endast är det pågrund av utseende, men inte pågrund av att personen har gjort något. Då handlar alltså allt om utseende, men man ger inte personen någon chans att lära känna istället. Det är tragiskt hur ytliga en del människor kan vara. Att de bara kan se ur ett enda perspektiv och endast en aspekt, som att de inte kan tänka längre.
 
 
 
 
#1 / / ingrid:

Skitsnygg är du! <3

Svar: Åh tack!
Emma

#2 / / Mikaela:

Älskar stora lår på tjejer, det är ju grymt hett! :) Benrangel faller iaf inte mig i smaken... Du är jättevacker!

Svar: Hihi :) nej det är inte snyggt
Emma