Att få det slängd i ansiktet

Att få höra "inte konstigt att du inte har några vänner" är något som skänker självförtroendet enormt. Jag vet att jag egentligen inte borde lyssna på någon som jag inte har träffat på snart 1 år och vet då inte alls hur mitt liv ser ut nu. Livet kan förändras på den tiden, samt att jag till och med berättade om fadderiet innan vi blev osams och är man fadderi träffar man många människor. Denna person tycker jag ska ta reda på fakta, men hur kan man få för sig att tala om vad någon ska göra när man själv inte gör det? Ologiskt som helst. Sen trodde jag mobbning var överstökat när man närmar sig 30. Som jag sa när jag var yngre "vuxna är inte alltid bättre än oss tonåringar. Det är vad du har innanför pannbenet som räknas, inte din ålder."
Jag vet att jag inte har så många vänner, men jag har några och den personen påstår att jag inte har några, så det stämmer ju inte helt egentligen. Men det sänker självförtroendet enormt mycket då jag känt mig ensam i vissa situationer och haft ett förflutna då jag haft svårt gällande relationer. Hur man kan förstöra någons självförtroende på ett sådant brutalt sätt när jag har sociala problem och haft problem med mobbning och utfrysning är vidrigt. Jag har en hemlighet om den här personen som jag bara har lust att säga till en annan person som då kommer förstöra dennes liv. Det var längesen men faktum kvarstår och isåfall skulle man inte ha något att oroa sig för, så vad är då problemet egentligen, då skulle man ju lika gärna kunna berätta. Och när det gäller en sådan sak, så blir det bara värre ju längre tiden går. Det är en sådan hemlighet som "varför har du inte sagt något tidigare?" eller "all den här tiden och du har inte sagt något". Vissa hemligheter blir värre med tiden. Tex om jag hade fått veta att en utav mina föräldrar inte skulle vara den biologiska. Då hade jag blivit mer förbannad att få veta det senare än tidigare. Denna person har förstört så mycket för mig medans jag bara har varit snäll och ställt upp. Men jag har bara fått skit tillbaka. När jag sen hoppar på personen för att vara elak tillbaka så får man höra att jag är elak. Jaha? Men det är inte du då? Att få något så djupt inneboende hos sig själv som självförtroendet förstört är att förstöra någons liv, så varför ska jag då egentligen hindra personen att få sitt liv förstört? Jag antar att jag är mer civiliserad och har ett hjärta åtminstone, då det skulle drabba en annans liv också som är helt oskyldig i det här. 
Sen måste jag bara säga att hellre har jag några äkta än flera vänner som är falska. Jag är glad över dom få jag har och att jag lärt känna en person som är Tobias kompis flickvän som är väldigt lik mig. Nu ska jag börja fokusera på dom bra och utvecklas därifrån. Jag har dom människor i mitt liv som jag behöver och jag saknar inget!
Ingen behöver påstå att jag är omogen för jag vill hämnas. Skillnaden är att jag vill, men ska inte. För som jag redan har poängterat så är jag mer civiliserad och har ett hjärta. Jag bara lättar mitt hjärta.