Nedvärdera inte dig själv, du kan också

Jag blir så ledsen när jag läser om människor med olika psykologiska sjukdomar eller olika neuropsykologiska funktionshinder tvivla på sig själva när det gäller att lyckas här i livet. Eller någon som bara i överhuvudtaget gör det. För mig som har haft olika svårigheter så förstår jag, men varför skulle jag vara sämre än någon annan egentligen? Du som är en person som nedvärderar människor med svårigheter, vad är du att döma? Vad är du att bestämma vem som kan lyckas? Det finns människor utan svårigheter som inte lyckas. Mina svårigheter är svårigheter, inte förhinder. Lär dig skilja på svårt och omöjligt. Sluta nedvärdera dig själv. Du är inte sämre än oss "normala". Du har bara svårigheter du inte kan rå för, men låt det stanna där, att det endast är svårigheter, inte förhinder. Du kan ha dina svårigheter, dina diagnoser, men du är först och främst en individ med en jädrans massa förmågor och styrkor. Jag har fått frågor som "är det säkert du kommer klara det?" Varför skulle jag vara sämre än någon annan? Efter det har jag flera gånger visat att jag kan trots att jag har tvivlat på mig själv. Ställ dig frågan "varför skulle jag vara sämre än någon annan?" för den frågan är faktiskt väldigt bra och påverkar hur du ser på din egen framgång att lyckas. Iallafall har det påverkat mig, och jag kan slå vad om att du inte har svar på den frågan eftersom du är inte sämre än någon annan. Jag tror på dig.
 
 
#1 / / Emma & Julia:

Riktigt bra! You go girl <3

Svar: Åh tack!
Emma

#2 / / Frank:

Bra skrivet! Uppmuntrande läsning. :)

Svar: Tack! :)
Emma

#3 / / Robex Lundgren:

fin bild

Svar: Tack :)
Emma

#4 / / Filippa:

Bra skrivet!

Svar: Tack! :)
Emma

#5 / / Mikaela:

Riktigt bra inlägg :)

Svar: Tack! :)
Emma

#6 / / Sofia:

Åh vad fint skrivet! :)

Svar: Tack! :)
Emma

#7 / / Pauliina Larsson:

så sant! :)

Svar: Japp! (Y)
Emma

#8 / / Sofia:

bra inlägg!!

Svar: Åh tack!
Emma

#9 / / Linnea:

Riktigt bra skrivet!!

Svar: Tack så mycket!
Emma

#10 / / Johanna:

Riktigt viktigt budskap! Bra inlägg!! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Emma

#11 / / Emmelie:

Vad bra skrivet! :)

#12 / / Cornelia:

Väldigt viktigt budskap, bra skrivet!

#13 / / Linnéa Thell Jansson:

åhhh så bra att det uppmärksammas!!

#14 / / nicolinda.blogg.se:

SÅ RÄTT! <3

Svar: :)
Emma

#15 / / Jenny:

bra skrivet :)

#16 / / Smilla:

Fint bildfilter!

#17 / / Amanda Niclasson:

SÅ bra skrivet!<3

Lust att göra ett bloglovin byte?

#18 / / Sara Bladh:

Bra budskap. Något som jag måste ta in.

Svar: Gört! Jag tror på dig oavsett vad det är! Om du vill klara något som andra klarar, varför skulle du vara sämre? 👊🏻
Emma

#19 / / Hanna Karlsson:

Bra skrivet!

Svar: Tack!
Emma