Hur ser eran träning med kosten ut?

Har precis tränat och handlat lite. Hemköp ger bort gratis sallad max 500 gram, bra va? Perfekt för mig som försöker leva nyttigare och hälsosammare. Tog ingen pasta som jag brukar ta och det är för jag försöker minska på kolhydraterna. Många säger att man inte ska äta pasta och potatis om man ska träna och gå ner i vikt, men jag vet dom som äter allt så länge de äter det med måtta och de går ner i vikt ändå. Jag kan inte utesluta pasta och potatis helt, för vad ska jag då äta? Jag älskar dessutom pasta och potatis och kan inte leva utan det. Jag var utan sötsaker i över en månad och nu äter jag bara på lördagar och jag äter inte ofta skräpmat, så när det gäller i matväg vill jag ändå kunna äta vad som helst (bortsett från skräpmat). Någon njutning vill jag ha. Så istället för att utesluta det helt så har jag tänkt att minska på det istället, samma sak när det gäller bröd även om jag inte äter det så ofta egentligen. Tillexempel Istället för att ta en massa spagetti och lite köttfärssås (ja jag gillar spagetti mer, hehe) så får jag försöka göra tvärtom hädanefter. Öka på köttfärssåsen och minska mycket av spagettin.
 
Iallafall, jag pluggade precis innan jag handlade och nu äter jag salladen. Till frukost åt jag en kvarg och en banan. Nu salladen. Till mellanmål senare blir det jordgubbar och äta en proteinbar, då jag är sötsugen. Laddar upp för gymmet ikväll! Som jag nämnde så försöker jag äta väldigt mycket protein nu och har gjort enda sedan i måndags.
 
Jag har frågor till er som tränar
Hur ser era dagar ut? Vad äter ni? Hur ser frukosten, lunchen, mellanmålet och middagen ut?
Äter ni precis innan träning? Isåfall vad och när innan träningen?
Äter ni efter träningen och isåfall vad? Gör ni det på en gång?
Har ni en dag i veckan då ni unnar er?
Hur många dagar i veckan tränar ni
och hur länge för varje pass?
Hur många bränner ni varje gång ni tränar?
 
Jag är extremt nyfiken på hur andra människors livsstil ser ut ni som tränar. Och jag vill också väldigt gärna ha tips på träningsbloggar!
 
Publicerat i Livsstil
#1 / / Linda:

Just nu försöker jag äta kost utan gluten och överdrivna kolhydrater, har gått ned i vikt igen och kämpar mig än en gpng uppåt 50 strecket. .. Svårare än folk tror att gå upp i vikt när man vill. Äter onyttigheter på helger, ibland inte, tror inte på fuskdagar då det förstör min karaktär något fruktansvärt, går jag efter en speciell kost följer jag den tills jag nått mitt mål, då "Unnar jag mig".

Tränar alla dagar utom lördagar, om jag missat en annan dag i veckan tränar jag lördagar med. Måndagar, onsdagar, fredagar ben och mage, tisdagar torsdagar överkropp samt thaiboxning på kvällen. Söndagar ett lättare gympass med marklyft 5x5 samt 10x5.
Passen ligger på ca 1.5h per gång. Vad jag bränner vet jag ej då jag ej räknar så. Fokus nu ligger som sagt på vikten samt att bygga muskler :D

Svar: Okej tack för svar :) Samma för mig, vikten och musklerna och musklerna förbränner ju kalorier också :)
Emma

#2 / / Hanna:

Jag äter i princip vad jag vill, men jag gillar nyttig mat så det är ju ett plus haha. Efter träning försöker jag äta protein, antingen proteinshake eller vanlig mat med protein. Före träning beror på, tränar jag på förmiddagen så äter jag frukost och sen tränar nån timme efter, är det eftermiddag så kan jag äta en banan innan om jag känner mig hungrig. Tränar 6 gånger i veckan, styrka 4 gånger och kondition 2 gånger. Tränar jag kondition måste jag vänta 3 timmar efter mat intagits för att jag ska slippa att få håll haha så det kräver lite planering. Ingen aning vad jag bränner på styrkepassen men runt 300-400 kalorier på joggingen? Spelar ingen roll för mig dock för försöker varken gå upp eller ner i vikt, mitt mål är att bli starkare och bygga upp en bättre kondition :)

#3 / / Hanna:

Oj glömde visst lite, styrkepassen ligger på ca 60 min och joggingen ca 30 min. Äter ganska mycket godis också, säkert 4-5 dagar i veckan, men som sagt, äter nyttigt i övrigt och har ibland svårt att få i mig tillräckligt med kalorier, har slutat med godis förut och då gick jag ner i vikt (inte bra för mig eftersom jag redan ligger på nedre gränsen av BMI-skalan) men tyvärr så är ju inte godis bra... Men men man ska äta för själen också :D

Svar: Aha okej :) Det där var bra sagt att man ska äta för själen :) Håller med dig fullständigt :) Därför har jag en ätardag en dag i veckan så jag får njuta lite.
Emma

#4 / / Elin & Loe:

Hej! :) Vi har en blogg då vi skriver om nästan allt du nämnt här ovan, kolla på våra ämnesinlägg och om det är några frågetecken så kommentera så svarar vi så snabbt vi kan. Hoppas det ska kunna vara till hjälp! :)

Svar: Åh måste kolla in! :)
Emma

#5 / / Bunny Therése:

Hej, har suttit och läst din blogg ett tag nu på morgonen och tycker mycket om den ^^ Ville gärna tipsa om Ida Warg som är en så sjuuukt härlig och peppande tjej som träningsbloggar om ALL sorts träning och mat! Varje vecka gör hon en träningsutmaning till sina läsare, hon delar med sig av recept och glädje och pepp! Kolla in vet jag ^^

Svar: Åh vad kul att du gör det :) tack för tipset!
Emma