Hemsk upplevelse av ökade hjärtslag

Vaknade tidigt i lördags och tog två av kosttabletterna som ska göra att man orkar mer när man tränar. Förut har jag tagit en, men inte känt av så mycket förutom extra svettningar, så jag tänkte att jag tar två nu istället eftersom man får ta högst två st. Sen åkte vi iväg och tränade jag och sambon med hans mamma och hans syster. Jag fick en celsius. När jag har tränat så brukar jag bli extremt trött efteråt och må illa, men i lördags efter vi hade tränat så fick jag illamående, små yrsel, blev väldigt svag i kroppen och skakade väldigt mycket. Efter gymmet åkte vi till Erikshjälpen och jag klarade att vara där inne, men var inte alls sugen på att kolla där inne. Vi åkte sen till Godisfabriken och jag fick sitta kvar i bilen då jag kände mig värre och att jag inte alls skulle klara av att gå där inne. Blev väldigt besviken då jag hade längtat efter Godisfabriken och att få plocka på mig lite gott, men Tobias tog lite godis åt mig. Påvägen hem kände jag att jag blev mer yr och mer illamående. När vi väl kom hem så gick jag ner och la mig i sängen. Somnade i kanske sådär en kvart och när jag vaknade så mådde jag för ett kort stund mycket bättre, men sen så kom Tobias med mat och då mådde jag illa igen. Jag kände en sådan press att äta, men mådde så illa och tårarna bara rann. Det var potatisbullar, bacon och morötter. Morötterna var de enda jag fick ner och potatisbullarna gick inte att få ner då det bara vände sig i magen. Hade maten på tallriken hos mig i några timmar och förns då fick jag ner baconet, men potatisbullarna gick aldrig att få i mig. 
 
Fick springa på toaletten hela tiden för jag hade druckit så mycket. Celsius, mjölk och vatten. Efter flera timmar fattade jag att mitt mående måste bero på tabletterna jag tog tidigt på morgonen och celsiusen i och med att det är koffein i båda och min kropp är inte van vid så mycket koffein. Min kropp är inte van vid det alls knappt. Tobias kompis kom över och de satt på övervåningen. Jag blev rastlös och kände mig mycket bättre, så jag gick upp till dom. Jag var helt plötsligt hyperaktiv. Både Tobias och hans kompis kände att mitt hjärta dunkande väldigt snabbt. Vi tog sen en promenad då Tobias mormor och morfars hund var över hos Tobias föräldrars hus, så vi passade på att gå ut med honom. När vi var tillbaka så lyssnade Tobias på mitt hjärta igen och då dunkade det normalt igen.
 
Jag har varit mycket sjuk som liten och haft maginfluensa, kortvarig ätstörning, depressioner, förkylningar, smärtsamma huvudvärkningar, stukat fötterna ett antal gånger, åkt in till akuten för blindtarmen och vissa situationer då jag har varit sjuk har varit värre än andra och detta hemska som var i lördags är helt klart bland det värsta jag har varit med om. Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen och tårarna bara sprutade i ren panik. Så tänk på det ni som använder livsvaror med koffein i, var försiktig! Jag var totalt klanting och tänkte inte alls på att det var koffein i tabletterna och celsiusen jag hade tagit. 
 
Publicerat i Livsstil
#1 / / Skogsraah ☾:

Usch vad jobbigt. Hoppas verkligen allt känns bättre nu!